Kyiv Sculpture Project

Київський скульптурний проект 2012 (2 червня – 2 липня) був першим некомерційним фестивалем публічного мистецтва в Україні. KSP пройшов у Національному ботанічному саду ім. М. М. Гришко. За один місяць фестиваль відвідали 600 000 глядачів.

Фото робіт, представлених на KSP 2012, можна переглянути тут.

Каталог KSP 2012 можна переглянути тут.

 

ОСНОВНИЙ ПРОЕКТ

 

Основний проект Kyiv Sculpture Project 2012 представив роботи 15 молодих художників із 6 країн: Австралії, Великобританії, Нідерландів, Польщі, Росії та України. Учасники першого фестивалю були відібрані експертною радою на конкурсній основі. Заявки на конкурс, що проходив з жовтня 2011 по лютий 2012 року, подали 297 художників із 39 країн світу.

 

Призерів Kyiv Sculpture Project 2012 було обрано Міжнародним Журі, до складу якого увійшли: Хелен Фебі — доктор філософських наук, куратор YSP, співкуратор Kyiv Sculpture Project 2012 (Великобританія); Михайло Рева — скульптор, заслужений художник України, професор Міжнародної академії архітектури (Україна); Мелісса Хамнетт — куратор скульптурного департаменту The Victoria and Albert Museum (Великобританія); Суй Цзяньго — скульптор, учасник Спеціального проекту Kyiv Sculpture Project 2012 (Китай); Катерина Тейлор — куратор Kyiv Sculpture Project 2012 (Україна).

 

В 2012 році Kyiv Sculpture Project отримав приблизно 300 заявок із 39 країн світу. Головну премію поділили між собою два проекта: “Мушля” Жанни Кадирової (Україна) та “Місячний” Карін ван дер Молен (Нідерланди). Група “Гревіс” (Україна) отримала Пріз глядацьких симпатій. Катерина Бучацька (Україна) поїхала до резиденціі в Yorkshire Sculpture Park у рамках Премії для кращого молодого художника з України.

 

Фото скульптур Основного проекту

 

Учасники Kyiv Sculpture Project 2012:

 

Саллі Кідал (Австралія) "За столом: чи зручно нам сидіти? II"
Інсталяція Саллі Кідал представляє собою стіл та чотири стільці, робочі поверхні яких вкриті травою. Кожний предмет із цього дивного меблевого гарнітуру художниця вкриває пластиковим пакетом, тим самим створюючи всередині своєрідне мікросередовище, некомфортне для життя. Залежно від природних умов трава всередині цих пластикових мішків буде гинути швидше або повільніше, демонструючи сучасну ідею натюрморту. А в історії мистецтва натюрморт, як відомо, завжди уособлював плинність буття.

 

Рейчел Картер (Великoбританія) "Великі сфери"

У своїй творчості Рейчел поєднує любов до мистецтва та дизайну із пристрастю до садівництва та піклування про довкілля. Переважну більшість своїх об’єктів художниця створює саме для природного середовища. Рейчел надихають рослини з її власного саду, прогулянки в ботанічних садах та подорожі до англійських заміських парків. На думку художниці, природа створює прекрасні плавні форми. Саме такі форми Рейчел і відтворює в своїх мистецьких об’єктах за допомогою улюблених матеріалів — верби та м’якої сталі.

 

Pprofessors (Росія), «LOVE (CMYK version)» 

Скульптура LOVE є частиною великого проекту арт-групи Pprofessors під назвою «Червоні чоловічки», що досліджує можливості естетичної виразності стандартної модульної конструкції, розміщеної в різних мистецьких контекстах. Об’єкт є реплікою всесвітньо відомої роботи американського художника Роберта Індіани, встановленої в 1964 році в Нью-Йорку. З того часу безліч художників робили власні інтерпретації цієї скульптури. Характерна форма з чотирьох букв була відтворена в численних версіях по всьому світу, а сама скульптура Індіани стала одним із символів популярної культури.

 

Карін ван дер Молен (Нідерланди) "Місячний"

У своїй творчості Карін ван дер Молен звертається до теми втручання людини в природу, адже людина — це єдине створіння, яке не просто живе за законами природи, але й може їх свідомо досліджувати та використовувати. За основу проекту для Kyiv Sculpture Project 2012 Карін бере форму повного місяця. Якщо глядач зазирне всередину, внутрішній простір роботи спочатку здаватиметься темним. Проте, трохи зачекавши та звикнувши до темряви, глядач може побачити довкола цілий всесвіт.

 

Колін Роуз (Великобританія)  "Зіркова куля"

Cкульптура є результатом тривалої роботи Коліна над великим проектом для Центру генома в Кембріджі, де досліджують ДНК людини. На основі оброблених комп’ютерних даних художник розробив особливу структуру, втілену в скульптурному об’єкті. Його бездоганно відполірована дзеркальна поверхня немов затягує глядача всередину роботи. Скульптура пропонує багатогранний погляд на всесвіт як на форму, що об’єднує елементарні частинки з безкінечним простором.

 

Каміла Шейнох (Польща) "Флагшток"

Прапор завжди символізував почуття гордості за приналежність до рідної країни, а флагшток уособлював державні інституції, які зазвичай асоціюються з чіткими правилами та жорсткими обмеженнями. Нова незвична форма флагштоку в роботі Каміли демонструє, як жорсткість та непохитність може поступитися місцем гнучкості, що веде за собою компроміс та зміни. Художниця вважає, що час проведення чемпіонату «Євро-2012» якнайкраще підходить для демонстрації скульптури. Ця подія, що завжди супроводжується численними прапорами та, відповідно, флагштоками, є вдалим приводом замінити зрозумілі та «буквальні» об’єкти чимось абстрактнішим, наділеним новим сенсом.

 

Олексій Золотарьов (Україна) "Роза вітрів" 
Об’єкт Олексія Золотарьова — «Роза вітрів» — є втіленням знаменитої діаграми, яку використовують метеорологи та кліматологи для прорахунків напрямків вітру. Олексій звільняє діаграму від практичного значення та надає їй цікавого пластичного вирішення — напівабстрактної форми, що гармоніює з оточуючим середовищем ботанічного саду. 

 

Жанна Кадирова (Україна) "Мушля"

Художниця продовжує випробовувати естетичний потенціал звичайних будівельних матеріалів. На цей раз Кадирова створює з них своєрідний пам’ятник молюску, дивовижному створінню, що у відповідь на будь-який подразник зовнішнього світу зачиняє стулки свого «будиночка» і так ховається від небезпеки. Завдяки цій нехитрій властивості молюски переживають будь-які негаразди та катаклізми у дикій природі. В сучасному мегаполісі людина часто переймає навички молюска й так само реагує на події, що відбуваються навколо неї. 

 

Катерина Бучацька (Україна) "Точка роси"
У кожній краплині роси, створеній Катериною Бучацькою, можна побачити відображення навколишнього світу — варто лише пригледітись. 
Робота демонструє стурбованість художниці, викликану постійною мінливістю природи, яка переживає процес регенерації. Сучасна людина поступово втрачає здатність безпосередньо та зацікавлено спостерігати за природою, хоча сьогодні кожний школяр може пояснити будь-яке атмосферне явище. В сьогоднішній культурі досвід споглядання часто замінюється теоретичними знаннями. Втративши навички спілкування з природою, одного дня ми можемо прокинутися та зрозуміти, що перестали відчувати, що відбувається навколо. Висловлювання Катерини доволі метафоричне. З одного боку, художниця збільшує краплину роси до надприродних розмірів, привертаючи нашу увагу до можливостей трансформації сталих уявлень про природні явища. А з іншого — запрошує нас до споглядання, проте вже не природного, а мистецького явища.

 

Ганна Надуда (Україна) "Структура світла"
Київська художниця Ганна Надуда захоплюється різноманітними структурами. Для проекту в рамках Kyiv Sculpture Project 2012 вона немов матеріалізує світло та втілює його властивості в особливій скульптурній формі. Структура світла в інтерпретації художниці — це прозора решітка, крізь яку людина може з легкістю пройти. Скульптура Надуди уособлює перевтілення сонячного світла в енергію землі та представляє весь спектр кольорів, доступних зоровому сприйняттю людини.

 

Добриня Іванов (Україна) "Каміння основи"
Дзеркальна інсталяція Добрині Іванова відверто втручається в природний простір ботанічного саду, проте майже не видає себе. Блискучі поверхні дематеріалізують саму інсталяцію, споглядання якої залишає по собі дивне відчуття подвоєної реальності. Завдяки оптичній грі з простором художник створює в природному середовищі додатковий віртуальний вимір, поряд з яким глядач уже майже не відчуває, що є мистецтвом, а що є справді реальним.

 

Степан Рябченко (Україна) "Явлення"

Місце, яке обрали для проведення конкурсу, визначило вибір теми для скульптури Рябченко. На території Національного ботанічного саду 150 років тому - 9 березня 1862 сталося диво – явлення Пресвятої Богородиці святому Йони Київському - чудотворцеві, засновнику Свято Троїцького Іонинського монастиря. За описом святого, появі Богородиці передувало зішестя нематеріального вогню. Степан присвятив свою роботу цій події і назвав її «Явлення».

 

Олексій Сай  (Україна) "Покинута стоянка корпоративних кочівників"
Олексій Сай розвиває улюблену тему своєї творчості – рутину офісного життя – та вкотре знаходить неймовірно влучну метафору для демонстрації особливостей субкультури великих корпорацій. Сай реконструює робоче місце сучасного офісного працівника як житло первісної кочової людини. Цією метафорою художник натякає, що корпоративні співробітники є лише тимчасовою спільнотою людей, не прив’язаних до певного середовища та готових у будь-який момент з легкістю покинути своє звичне місце в пошуках кращого життя. Автор пропонує здійснити антропологічну розвідку по залишках життєдіяльності «офісного планктону» та відповісти на декілька простих запитань: що це за люди, як влаштоване їх життя, які цінності вони мають?

 

Група GREVIS (Україна) "Ґудзик"

"Ґудзик" групи GREVIS – ностальгія за дитинством, втраченими родинними зв’язками, які поглинула безодня інформаційного потоку. Колись давно, коли дерева були маленькими, ґудзик загубили на березовій галявині. З роками росли дерева, ріс і ґудзик. Тепер він є частиною природи, таким же невід’ємним учасником ландшафту березового гаю, як і самі берези. На створення скульптури групу GREVIS надихнули роботи відомого антимонументаліста Класа Ольденбурга.

 

ubik.  (Україна), «Закони природи»

Група ubik. пропонує поглянути на новітні технологічні об’єкти, як на реліктові залишки цивілізації. Проект ubik. наводить на думку, що людина та побічні продукти її життєдіяльності є лише тимчасовими «гостями» на планеті Земля, яка існувала до нас і, очевидно, буде існувати й надалі. «Все пов’язано з усім», — говорить перший закон екології. Будь-який розподіл є умовним, а отже разом зі зникненням людини зникне й розділення на природне та штучне.

 

 

 

СПЕЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

 

Kyiv Sculpture Project 2012 представив Спеціальный проект, в рамках якого вперше в Україні свої роботи експонують всесвітньо відомі скульптори: Єва Ротшильд (Ірландія), Магдалена Абаканович (Польща), Суй Цзяньго (Китай), Найджел Холл (Великобританія), Жауме Пленса (Іспанія). Партнером Спеціального проекту є Yorkshire Sculpture Park, найбільший скульптурний парк Європи та один з найбільш визначних скульптурних майданчиків світу.

 

Фото скульптур Спеціального проекту

 

Жауме Пленса, Іспанія. Один із найзнаменитіших скульпторів сучасності, учасник більше 110 групових і 130 персональних виставок. 30 скульптур Пленси встановлені на постійній основі в найпрогресивніших містах світу — від Чикаго до Сеула. Художник завжди волів, аби його роботи були надбанням громадськості, насолодитися якими може будь-хто. «Будинок знань» є частиною цілої родини «будинків» — скульптур, задуманих як тілесна оболонка для душі. Любов до тексту, який Пленса використовує в своїх скульптурах, походить із дитинства художника, що проходило в оточенні книг — «лісу букв», за його власним висловленням. Саме текст надає ідеям та думкам матеріальної форми.

 

Суй Цзяньго, Китай. Видатний сучасний китайський художник, професор кафедри скульптури Центральної академії витончених мистецтв у Пекіні. Цзяньго популярний серед колекціонерів та великих музеїв останні 30 років. На створення роботи «Спадкова мантія» в 1996 році Суя Цзяньго надихнув знаковий піджак китайського лідера Мао. Цей символ якнайкраще відповідав реакції художника на зміни, що відбувалися в його рідній країні, починаючи від «культурної революції» 1966 року до нинішнього курсу на капіталізм. Сам Цзяньго зауважує, що спадщина Мао відчувається в Китаї і сьогодні. Проте обіцянки його доби виявилися порожніми, що й символізує порожнеча всередині піджака.

 

Єва Ротшильд, Ірландія. Єва Ротшильд — один із провідних ірландських скульпторів. Улюблениця одного з найбільш впливових музеїв світу — галереї Tate Britain (Великобританія), постійна гостя арт-фестивалів, бієнале і ярмарків. Художниця досліджує можливості скульптури через форму, простір і колір. «Дехто і дехто» є показовим прикладом її творчості в цілому. Незважаючи на свою стрункість, робота має потужну енергетику, відчуття якої посилюється яскравими кольорами смуг на чорному тлі. 

 

Магдалена Абаканович, Польща. Найвідоміший скульптор польського походження у світі. Перша виставка Абаканович відбулася більше 50 років тому. Скульптура Магдалени Абаканович «Сидяча фігура» є відображенням травматичного досвіду її юних років у Польщі, де художниця народилася в аристократичній родині в 1930 році. Робота Абаканович розглядає взаємозв’язок між неконтрольованою зграєю та вразливістю окремої людини, яку сама художниця гостро відчула, коли натовп на деякий час розлучив її з родиною в Варшаві в 1944 році.

 

Найджел Холл, Великобританія. 50 персональних виставок за 30 років, у тому числі остання в 2011 році в Королівській Академії Мистецтв (Великобританія). Роботи Холла знаходяться у більше ніж 100 корпоративних і приватних колекціях, а також у державних музеях Лондона, Парижа, Нью-Йорка, Берліна, Токіо, Сіднея, Лос-Анджелеса та інших міст. Створювати свої об’єкти, які сам художник характеризує як портрети місцин, Холл розпочав ще в дитинстві. Його роботи — не просто замальовки пейзажів. Вони уособлюють особистий досвід художника, отриманий у різних місцях, враження від погоди та піших прогулянок. «Широкий пасаж» запрошує глядача до уявної подорожі. Споглядати цю скульптуру необхідно під різними кутами зору та з урахуванням її оточення.

 

 

освітньої програми розраховані на декілька аудиторій: професіоналів у сфері мистецтва, широку публіку, а також на маленьких відвідувачів фестивалю. 

 

Професійна програма представила серію лекцій від провідних міжнародних експертів. Лекції присвячені історії розвитку скульптури в ХХ столітті, її основним напрямам та ідеям, а також творчості найбільш важливих авторів та особливостям ключових музейних колекцій скульптури. Лекційна програма пройшла 3 червня в лекторії на території Ботанічного саду.

 

У рамках Публічної програми протягом усього періоду роботи фестивалю пройшли різноманітні освітні заходи: лекції, презентації, майстер-класи від учасників фестивалю, екскурсійні тури в супроводі кураторів проекту та запрошених експертів, а також спеціальні творчі заняття для дітей.

 

 

Учасники Професійної програми лекцій 

Клер Ліллі 
Програмний директор, Йоркширський скульптурний парк 
(Великобританія) 

Рух - Натхнення - Освіта / Люди - Місця - Пристрасть 

Концепція Йоркширського скульптурного парку, що виник внаслідок ліберальних перетворень післявоєнної культури, побудована на приниципах Баухаузу, руху Basic Design, ленд-арту та "мистецтва участі". Унікальний синтез мистецтва та природного пейзажу дає художникам нові можливості для реалізації ідей, а широкій аудиторії - можливість інтелектуального, фізичного і емоційного контакту з кращими творами сучасного мистецтва в оточенні вишуканого ландшафту 18 століття. Під час своєї лекції Клер розповість про особливий дух цього парку, що немає аналогів,  його структуру та підході до експонування скульптур, а також його вплив на подальшу еволюцію творчості багатьох відомих художників. На прикладі власного унікального досвіду Клер продемонструє як, завдяки пристрасті, особливому баченню, чуйному керівництву, діпмломатічності та активному культурному обміну, YSP зайняв особливе місце в соціально-економічному та освітньому житті регіону й став показовим прикладом музею 21 століття. 

Клер Ліллі отримала вчений ступінь з історії мистецтв в університеті Манчестера. У 1991 році вона приєдналася до команди Йоркширського скульптурного парку. З 2010 року Клер відповідає за організацію виставок і проектів парку, його колекцію, освітню програму і зв'язок з громадськістю. За час співпраці з Клер і завдяки її особистому внеску, YSP істотно розширив свою діяльність і поповнив фонди новими роботами. Серед досягнень Клер - проекти та супутні їм публікації про таких художників, як Джеймс Лі Бірс, Ентоні Каро, Ліадін Кук, Лев Фицморисом, Карлос Гараікоа, Стефан Гек, Енді Голдсворсі, Кенні Хантер, Таня Ковач, Сол Левітт, Хуан Міро, Ширін Нешат , Жауме Пленса, Джоел Шапіро, Вільям Тернбулл, Джеймс Тарелл і Winter + Hörbelt. 

Клер виступала з доповідями про сучасне публічне мистецтво на конференції в університеті міста Льєж, Бельгія (2000), симпозіумі "Поза майстернею" в місті Хасселт, Бельгія (2007), саміті "Що означає Велике мистецтво" в Йоркширі (2008), конференції Європейської мережі скульпторів в Університеті Лідса (2010), виступила модератором форуму Сучасних кураторів в Національному художньому музеї Китаю, Пекін (2007). Клер була суддею таких премій, як  RIBA "Біла троянда" в галузі сучасної архітектури, премії Noilly Prat Prix de la Sculpture (2009) і премії Arts Foundation Sculpture Prize (2009), а також, експертом, що пропонує кандидатів на здобуття премій 2007 Northern Art Prize ( 2007) і призу для художників Paul Hamlyn Award (2012). Клер читає лекції про кураторську практику Clore Short Course. Насьогодні, Клер є членом правління Site Gallery, Шеффілд, що спеціалізується на фотографії і нових медіа, а також, радником ряду британських проектів публічного мистецтва. 

Заснований в 1977 році, Yorkshire Sculpture Park (YSP) займає більше 500 акрів історичної паркової зони 18 століття в самому серці Англії. Сьогодні YSP є всесвітньо відомим центром сучасного мистецтва, який приймає за рік понад 300 000 відвідувачів. Діяльність парку об'єднує виставки скульптури під відкритим небом, галерейні проекти, резиденції для художників, інноваційні освітні та комунікаційні програми. Колекція YSP включає знакові скульптури ХХ століття, створені спеціально для експонування на його території. 
Більше про Yorkshire Sculpture Park - ysp.co.uk

 

 


Мелісса Хамнетт 
Куратор департаменту скульпутри, музей Вікторії і Альберта (V&A) 
(Великобританія) 

Новий погляд: виробництво, виставки та колекціонування скульптури в кінці XIX - початку ХХ століття у Великобританії. 

Лекція присвячена еволюції британської скульптури у Великобританії в кінці XIX - початку ХХ століття. 
Мелісса розповість про нову роль і значення, які отримала скульптура на межі століть, про зміни самого визначення цього виду мистецтва, а також, вплив оновлених функцій скульптури на характер художніх виставок розглянутого періоду. Підводячи підсумки, Мелісса розповість, як всі ці корінні зміни вплинули на колекцію і виставкову програму найбільшого Британського художнього музею V&A. 

Мелісса Хамнетт - куратор департаменту скульптури музею Вікторії та Альберта (V & A), міжнародної художньої інституції з представництвами в Лондоні та Данді (Великобританія). Поряд з великими колекціями скульптури доби Відродження, Просвітництва, 19 і 20 століть, музей реалізує широку програму мультимедійних виставок, а також, проводить національні та міжнародні гастролі ряду своїх виставок. 

Окрім курування скульптурних виставок в V&A і роботи над новими великими галерейними проектами, Мелісса регулярно бере участь у конференціях і пише для каталогів виставок, видань  Берлінгтон "Скульптурний журнал" і різних публікацій V&A по скульптурі. Насьогодні  Мелісса працює над спільним проектом з відомим сучасним скульптором Тоні Креггом і Фондом скульптури CASS, презентація якого відбудеться в V&A в листопаді. 

Музей Вікторії і Альберта, відомий як V&A, є провідним у світі музеєм мистецтва і дизайну з колекцією, що немає аналогів за своїми масштабами та різноманітністю. V&A був заснований в 1852 році і отримав свою нинішню назву в 1899 році, коли королева Вікторія заклала перший камінь у фундаменті нового крила і перейменувала музей на честь свого чоловіка, принца Альберта.


Колекції музею охоплюють більше двох тисяч років творчої діяльності людини, включаючи практично всі види мистецтва з багатьох країн світу. Колекція включає картини, скульптури, архітектуру, кераміку, меблі, текстиль та моду, театр і перформанс, фотографію, художнє скло, ювелірні вироби та художній метал. Експонати, пов'язані з темою дитинства, представлені в Музеї дитинства V&А в Бітнал Грін. Окремі складові колекції надійшли з різних країн Європи, Близького Сходу, а також, Індії, Китаю та Японії. Дізнайтеся більше про V&A на www.vam.ac.uk

 

 

Сунь Цзяньго

Скульптор, професор департаменту скульптури Центральної академії мистецтв (CAFA), Пекін

(Китай)

 

Тіло скульптора: втрачене і відновлене 

Сунь Цзяньго, який представляє свою відому скульптурну групу  "Спадкова мантія" в рамках Спеціального проекту KSP 2012, розповість про розвиток теми тіла скульптора, яке довгий час буквально було відсутнє в його роботах, а тепер не лише повернулося у творчість художника, але і зайняло в ньому центральне місце. 

Сунь Цзяньго народився в 1956 році в Циндао в провінції Шаньдун, Китай. Починав Цзяньго робітником на заводі в 1972 році, але дуже скоро почав своє художнє навчання в якості студента художника Лю Доньлуна, який вчив його за канонами традиційного китайського живопису.  У 1977 році Сюй Цзяньго почав вивчати західне мистецтва в місцевому Палаці культури робітників, а в 1980 році вступив до департаменту мистецтв Шаньдунського інституту образотворчих мистецтв, який закінчив через чотири роки. Продовжив своє навчання Цзяньго на скульптурному відділенні в рестіжній Центральній академії образотворчого х мистецтв (CAFA) в Пекіні, де отримав ступінь магістра в 1989 році. У тому ж році він взяв участь в студентському русі за демократію на площі Тяньаньмень.  З 1989 по 1997 рік Суй Цзяньго працював доцентом департаменту скульптури в CAFA в Пекіні, який він згодом очолював протягом десяти років. До цього Суй Цзяньго викладав там як професор.  У 2000 році Цзяньго викладає в Національній школі витончених мистецтв (ENSBA) в Парижі в якості запрошеного професора. 
Роботи Цзяньго були показані на численних персональних виставках в Азії, Австралії та США, а також на багатьох великих групових проектах по всьому світу. Останній масштабний проект за участю Цзяньго - участь у відомій німецькій скульптурної бієнале Blickachsen.

 


Хелен Фебі 
Куратор, Йоркширський скульптурний парк (YSP) 
(Великобританія) 

Скульптура в публічному просторі 

Під час своєї лекції Хелен ФЕБІ розповість про тенденції розвитку скульптури у Великобританії і США, включаючи ключові кураторські проекти Йоркширського скульптурного парку. Хелен також проаналізує зміни характеру сучасної скульптури, представленої в громадському просторі і пояснить потенціал скульптурних проектів як важливого чинника формування ідентичності місця і залучення до нього широкої аудиторії. 

Доктор Хелен Фебі - куратор Йоркширського парку скульптури (YSP), дипломований фахівець з міжнародного публічного мистецтва та розвитку територій. Доктор Фебі неодноразово ставала гостею Міжнародної конференцій з питань мистецтва, скульптури та навколишньому середовищі, які щорічно проходять у знаній лондонській галереї Tate Britain. Нещодавно опублікувала тексти у двох книгах: «Музейні Матеріали» (2009) і каталог Девіда Неша в Йоркширському скульптурному парку (2010). Доктор Фебі також працює з організацією ArtRole з культурного обміну з іракським Курдистаном і є радником організації BECA (Bridge for Emerging Contemporary Art) в Новому Орлеані, що підтримує проекти сучасного мистецтва. 
Доктор Хелен Фебі є со-куратором першого фестивалю Kyiv Sculpture Project 2012. 

Заснований в 1977 році, Йоркширський скульптурний парк (Yorkshire Sculpture Park) займає більше 500 акрів історичної паркової зони 18 століття в самому серці Англії. Сьогодні YSP є всесвітньо відомим центром сучасного ис кусства, що приймає за рік понад 300 000 відвідувачів. Діяльність парку об'єднує виставки скульптури під відкритим небом, галерейні проекти, резиденції для художників, інноваційні освітні та комунікаційні програми. Колекція YSP включає знакові скульптури ХХ століття, створені спеціально для експонування на його території. 
Більше про Yorkshire Sculpture Park - ysp.co.uk 

 

 

Учасники Публічної програми

 

Хелен Фебі

Куратор  Йоркширського парку скульптури (YSP), дипломований фахівець з міжнародного публічного мистецтва та розвитку територій. Доктор Фебі неодноразово ставала гостею Міжнародної конференцій з питань мистецтва, скульптури та навколишньому середовищі, які щорічно проходять у знаній лондонській галереї Tate Britain. Нещодавно опублікувала тексти у двох книгах: «Музейні Матеріали» (2009) і каталог Девіда Неша в Йоркширському скульптурному парку (2010). Доктор Фебі також працює з організацією ArtRole з культурного обміну з іракським Курдистаном і є радником організації BECA (Bridge for Emerging Contemporary Art) в Новому Орлеані, що підтримує проекти сучасного мистецтва. 
Доктор Хелен Фебі є со-куратором першого фестивалю Kyiv Sculpture Project 2012. 

Pprofessors (Андрій Люблінський, Марія Заборовська)

 

«Місце зустрічі змінити не можна»

Творча зустріч з арт-групою Pprofessors.

Автори продемонструють проекти, реалізовані за останні 10 років, дадуть відповіді на запитання аудиторії, розкажуть про "кухню" творчого процесу, а також поділяться критичним баченням ситуації, в якій знаходиться актуальне російське мистецтво, детально торкнуться фінансових та правових аспектів, піар-технологій. Зустріч проходить у форматі живого спілкування зі слухачами.

 

Арт-група Pprofessors отримала загальноросійську популярність завдяки громадському резонансу «Червоних чоловічків», представлених вперше в Лофт Проекті ПОВЕРХИ в 2009 році (далі - січень 2010: Підмосков'ї, Виставковий зал «Грідчінхолл»; липень 2010: Москва, Коломенське, Пікнік «Афіші», спецпроект ЦСК «Гараж»; вересня 2010: Перм, де в рамках паблік-арт програми Музею сучасного мистецтва Permm «червоні чоловічки» були встановлені перед будівлею Законодавчих зборів, лютий 2011: Московська школа управління СКОЛКОВО; квітень 2011: телеканал «Дощ»).

 

 

Крістс ​​Ернстонс, Рік Роуботам


Створення креативного села через безперервне урбаністичне оновлення 
(На прикладі фонду "Ізоляція")


Крістс ​​Ернстсонс - молодий архітектор, який живе і працює переважно в Лондоні. Пріоритетами своєї діяльності Крістс ​​вважає технології, сталий розвиток і функціоналізм. Крістс ​​працює над проектами і бере участь в різних конкурсах по всьому світу. З фондом "Ізоляція. Платформа культурних ініціатив" (Донецьк, Україна) Крістс ​​співпрацює більше двох років - з моменту заснування інституції. Будучи концептуальним архітектором "Ізоляції", він, спільно з Ріком Роуботамом, розробляє можливості розвитку і стратегії території та фонду. В рамках Освітньої програми KSP Крістс ​​Ернстсонс познайомить публіку з концепцією «креативного села» і розповість про його важливість та необхідність як в рамках розвитку Донецька, так і для більш глобального контексту. 

Рик Роуботам - ландшафтний архітектор і дизайнер урбаністичних просторів з 30 - річним досвідом. На початку 1980-х почав працювати під керівництвом сера Джеффрі Джелік, відомого британського проектувальника садів та парків. Сьогодні Рик керує власною архітектурною компанією. Спеціалізується на створенні надсучасного дизайну публічного простору.


"Ізоляція. Платформа культурних ініціатив" - недержавний неприбутковий Фонд сучасного мистецтва, розташований на території колишнього заводу з виробництва ізоляційних матеріалів у Донецьку (Україна). 

Діяльність "Ізоляції" орієнтована на реалізацію мистецьких проектів з урахуванням 
місцевої специфіки. Майже за два роки свого існування "Ізоляції" здійснила проект 
«Цай Гоцян: 1040 метрів під землею», провела дві програми арт-резиденцій для художників, 
відкрила на своїй території експериментальній кураторський простір Медпункт для 
підтримки та розвитку місцевої художньої сцени, провела серію освітніх програм 
для місцевого співтовариства і розпочала впровадження перших етапів свого проекту «Креативне 
село», що прагне об'єднувати на території колишнього заводу творчих 
професіоналів з ​​різноманітних областей для розвитку інноваційних досліджень і 
виробничих практик. 
Більше про "Ізоляцію" - на www.izolyatsia.org 
 

 

Катерина Тейлор

Куратор проекту Kyiv Sculpture Project.

Закінчила коледж Christie's Education за спеціальністю «Сучасне мистецтво і мистецтво ХХ століття». Після повернення з Лондона в 2009-му році разом з Володимиром Кадигробом створила незалежну платформу з розвитку і підтримки сучасного мистецтва в Україні. На рахунку Kadygrob & Taylor Art Projects виставки Лесі Хоменко («Дивокрай», 2010), Іллі Чічкана (Dermo & Zoloto, 2010), 3D-проект Тетяни Гершуні «Подвійний портрет художника» (2011), а також pop-up проект Ch & P Junior («Макулатура» , 2009). У 2009-2010 рр.. курувала перший перший Національний конкурс сучасної скульптури, з 2011-го є керівником проекту першого Міжнародного фестивалю сучасної скульптури Kyiv Sculpture Project.

 

Олексій Золотарьов

Український скульптор. Живе і працює в Києві.
Працює в різних техніках та матеріалах, автор камерних робіт і скульптурних об'єктів у публічному просторі. У 2003 р. закінчив факультет скульптури, Державної Художньої Середньої Школи ім. Т.Г.Шевченка. У 2010 р. закінчив Академію Образотворчого Мистецтва та Архітектури (НАОМА) за фахом художник-скульптор. Учасник двох Всеукраїнських (2009,2010) та однієї київської (2010) виставок Національної Спілки Художників України (НСХУ), «Скульптурного салону» в Мистецькому Арсеналі (2011), а також, багатьох українських та міжнародних скульптурних симпозіумів та виставок.
Фіналіст Основного проекту Kyiv Sculpture Project 2012.

Михайло Рева
Один з найбільш успішних українських скульпторів, член експертної ради KSP. Закінчив Академію декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. Барона Штігліца (Санкт-Петербург). У 1990-му отримав
золоту медаль Академії мистецтв СРСР за кращий диплом у сфері архітектурно-декоративної пластики, а через три роки - Першу премію на Інтернаціональній виставці «Море» у французькому Марселі.
Заслужений художник України, професор Московського відділення Міжнародної Академії Архітектури.
Серед обраних робіт: фонтан «Джерело», присвячений 200-річчю Одеси, комплекс фонтанів на біблійну тему для резиденції посла США в Україну, дизайн призу Пітера Берга «За подолання неможливого», замовлений Національним Географічним Товариством Великобританії. Роботи Реви знаходяться в музеях України, Італії, Росії, США, Франції, у національній скарбниці Туркменії, в колекціях еміра Бахрейну Хамад бен Іса аль Халіфа, президента Франції Жака Ширака, короля Саудівської Аравії Фахд бен-Абдель Азіз аль-Сауда, еміра Кувейту Джабіра ал-Ахмад ал-Джабір Ал Сабах, президента ОАЕ Заїда бін Султана Аль Нухайах.

Людмила Лисенко
Кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри історії і теорії мистецтва Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, викладач ряду курсів з історії мистецтва, член Національної спілки художників України.Учасник міжнародних наукових конференцій в Мадриді, Страсбурзі. Автор, со-автор і куратор виставкових мистецьких проектів, серед яких: ювілейна виставка «Скульптор Михайло Лисенко та його учні», присвяченої 100-річчю від дня народження М.Г. Лисенка в Національний художній музей України, виставка «Українська скульптура ХХ століття» та інші. Працювала літературним співробітником відділу художньої спадщини в журналі «Юний художник» в Москві; співробітником музею Лесі Українки в Києві. Закінчила Київський державний художній інститут, факультет теорії та історії мистецтва та аспірантуру науково-дослідного інституту при Академії мистецтв у Москві.Захистила дисертацію на тему «Союз російських скульпторів (1926-1932)».